achtergrondafbeelding
BMW Next 100


4 reacties

  1. Peter schreef:

    Dit zijn de wensen van oude paradigma. Natuurlijk wordt waterstof niks. Jammer voor Shell.

  2. Eric Truyens schreef:

    Watersof of brandstofcel is in het leven geroepen om de petrolium industrie een kans te geven om verder zijn zakken te vullen…
    Electriciteit gebruikt om water te splitsen in watersof en dan te transporteren naar laadstation waar je het kan tanken (traditionele vervuilende manier die de consument gewoon is) ipv electricitieit die (eenmaal kabels getrokken zijn) geen transport nodig hebben noch vervuilen (geen citernes die iets komen vullen in een laadpunt)
    Je kunt ook niet thuis laden wat met electriche voertuigen wel kan

  3. Marksken schreef:

    Met verwondering het artikel gelezen. Dat de brandstofcel nog niet auto-rijp is is een gekend verhaal, al enkele jaren. Echter tegen dat dit dan wel rijp is wil niemand nog een auto. Immers de auto zal autonoom rijden, waarbij we geen auto meer zullen bezitten maar gewoon weg er eentje op afroep ons laat ophalen. Zich met de wagen verplaatsen zal ook heel duur worden gezien de kilometerheffing dan de volgende aanslag zal zijn op ons duur verdiende en overbelaste centen.
    Echter het meest ben ik verwonderd dat men waterstof, de energiedrager voor de brandstofcel, naar voor schuift als DE oplossing. Immers dit wordt met een geringe efficiëntie gewonnen uit aardgas. Winnen kunt ge het niet noemen want ge moet nog energie toevoeren aan aardgas om het te verkrijgen en dan nog haalt ge met moeite 50%.
    Iemand met gezond verstand die zegt dat je dan beter meteen CNG gebruikt als brandstof, eventueel, nee misschien beter als PHEV, zodat op lage snelheden elektriciteit de duwende kracht is en bij gelijkblijvend vermogen de CNG moter het overneemt en de fluctuaties in vermogen over de accu laat passeren.


Reageer

Share Tweet Share Share E-Mail
Bovag logo
  • Klantbeoordeling 8,2
  • Altijd BOVAG Garantie
  • 10.500 aangesloten BOVAG garages
  • Heldere All-in prijzen