achtergrondafbeelding


3 reacties

  1. Harry N schreef:

    Heel algemeen artikel, ik haal er weinig nieuws uit.

    Er wordt wel zoals altijd gehamerd op waar de stroom vandaan komt maar niet dat het rendement van elektrische aandrijving iets van 88% is, ook in de file, ook bij stoplichten, tegen een benzinewagen die onder die veelvoorkomende omstandigheden moeite heeft met 10 %, als ie dat al haalt.

    Wat ik ook niet lees is dat elektrisch heel eenvoudig is, er is geen ingewikkelde versnellingsbak, geen koppeling, geen roetfilter, geen katalysator, geen heen-en-weer gaande onderdelen, geen olie en nog veel meer dat er allemaal niet in zit…
    Maar het rijdt beter dan de beste DSG automaat zonder dat er ook maar een versnellingsbak in zit.

    Energie kan worden teruggewonnen bij afremmen of een afdaling, dat is echt een heel nieuwe manier van rijden, dat moet je meemaken. Remmen gebruik je dus een stuk minder en dat rijdt perfect.

    De batterij van mijn elektrische motorfiets gaat levenslang mee, sowieso al 5 jaar volledige garantie.
    Verder is mijn elektrische motorfiets juist licht van gewicht, hij weegt maar 183 kg…. Maar de trekkracht en souplesse zijn beter dan de duurste en zwaarste verbrandingsmotor met de meest hi-tech versnellingsbak.

  2. wim schreef:

    wat is het milieu effect van de productie en afvoeren van accu’s?

    Wat verder NOOIT verteld wordt is dat de capaciteit van een accu jaarlijks met 10% afneemt en een nieuwe accupack zeer kostbaar is.

    Heb je een theoretisch actieradius van 500 km is deze na twee jaar nog 400 km……


Reageer

Share Tweet Share Share E-Mail
Bovag logo
  • Klantbeoordeling 8,2
  • Altijd BOVAG Garantie
  • 10.500 aangesloten BOVAG garages
  • Heldere All-in prijzen