Dieselhybride Audi R18 e-tron domineert 24 uur van Le Mans
1, 2, 3 en 5
De Audi R18 e-tron quattro met startnummer 1 vertrok gisteren van pole position en is eigenlijk onbedreigd naar de zege gereden. Audi eiste ook de andere podiumplaatsen op. De Deense achtvoudig Le Mans-winnaar Tom Kristensen, die net als de winnaars reed in een dieselhybride, werd tweede en coureur Mike Rockenfeller eindigde in een conventionele diesel als derde.
Audi R128 e-tron quattro
De dieselhybride-aandrijflijn van de R18e-tron is uitgerust met een elektromotor die een vermogen van 150 kW (203 pk) produceert en een 375 kW (510 pk) sterke V6 TDI-motor. Vanwege de nieuwe reglementen heeft deze R18 zeven procent minder vermogen dan de vorige auto. Audi heeft voor de koets van de R18 e-tron Quattro gebruikgemaakt van lichtgewicht materialen zoals carbon om het extra gewicht van de aandrijflijn te compenseren.
[yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=2AGbuOL857I’]
Specificaties Audi e-tron
Actieradius Audi e-tron
Stad – Winter | 280 km |
Snelweg – Winter | 200 km |
Gecombineerd – Winter | 235 km |
Stad – Zomer | 395 km |
Snelweg – Zomer | 250 km |
Gecombineerd – Zomer | 310 km |
Accu en Opladen
Accu Capaciteit | B |
Locatie Laadpoort | Linkerzijde - Voor |
Laadaansluiting | Type 2 |
Laadvermogen | 11 kW AC |
Laadtijd (0->370 km) | 6u45m |
Laadsnelheid | 41 km/u |
Meer Specificaties op EV-Database.nl
Nog geen reacties